lørdag, december 08, 2007

... dybt at falde ...

Den her episopde med Jørgen Poulsens "gyldne håndtryk" eller hvad det nu er, har kun efterladt tabere, så vidt jeg kan se.
Jørgen Poulsen taber på det. Jeg troede virkelig, at Jørgen Poulsen var større end det - har ellers altid set op til ham, men ærligt og ærgerligt talt: Det gør jeg ikke længere!
Ny Alliance taber på det. Den moralske indsprøjtning, som partiet fik med ham er blevet en dødvægt.
Røde kors har tabt på det, for sagen viser, at generalsekretæren for Dansk Røde Kors får en million i løn om året! En million!! Vanvittig mange penge for en organisation, der lever af indsamlede midler. Selfvølgelig skal der en god løn til for at tiltrække kvalificerede folk, men alligevel... En million om året. Det er slut med at give til Dansk Røde Kors for mit vedkommende, jeg vil ikke være med til at financerer en million til en generalsekretær. Jeg giver måske ikke voldsomt meget, men der skal altså rimeligt mange af mig til for at opholde sådan en løn.

Som sagt: Kun tabere... det passer selfvølgelig ikke. Der er også vindere - det er alle dem, der sidder og godter sig nu og siger "Hvad sagde vi... dem, der er frelste er ikke et hak bedre, når det kommer til dem selv".

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er heller ikke særlig tit, man får det, der svarer til to års løn, hvis man bliver fyret.

Der skal endnu flere til af din slags ;-) for at betale det. De penge kunne jo sagtens være kommet til udbetaling ...