fredag, maj 09, 2008

Plejehjemsgudstjeneste

I går var jeg på plejehjemmet Havbakken i Tornby for at holde gudstjeneste med dem. Det er længe siden jeg har været dér på grund af barselsorlov etc. så der var meget at snakke om over kaffen. Blandt andet havde jeg et billede med af Josva, som røg rundt til stor beundring... det var hyggeligt.
En af dem havde endda fundet et arbejde, der lige passede til Judith, "men jeg kunne jo ikke søge den for hende", som hun sagde.
Det var rigtig hyggeligt - og vi fik smågrinet lidt af situationen med strejken i køkkenet, som betød, at vi sad med plastikkopper og paptallerkner og kagen "Ja, jeg tror ikke den er hjemmelavet" sagde jeg, og snuppede lige en vaffel til.

Der er en rigtig god stemning ved sådan en gudstjeneste - og så de frie rammer, som gør at man jo kan tage tingene som det kommer... og man kan lige ændre en salme, hvis man hører nogle "hviske" sammen: Det er godt nok længe siden vi har sunget...

Men ellers er det skønt vejr - nærmest sommer. Fuglene synger og Josva er lige blevet puttet... nu skal der støvsuges og vaskes gulv.

Ingen kommentarer: