torsdag, februar 23, 2023

Fastelavn - et MIT navn?


Kan du kende forskel på rigtig og forkert - tør du viser din sårbarhed, dit mørke, din ulykke? Eller gemmer du dig bag en maske?


----------------

Det er fastelavn

Masker, prinsesser, sørøver. 

Jeg klæder mig også ud

Smilet er mit kostume 

Ler og sir alt er i orden. 

 

Det er fastelavn

Hvis jeg ingen boller får

jeg laver ej ballade 

Jeg går og ligner mig selv

Ler og sir alt er i orden. 

 

Det er fastelavn

Død, pine, monstre. 

Måske er jeg mest til Halloween

Det mørke og dystre.

Jeg går og ligner MIG SELV

Ler og sir som en død. 

 

Jeg er mest til Halloween

Dér jeg mig. 

Dér tager jeg masken af

Er mig selv 

"Han spiller godt"

 

Det er fastelavn 

Boller op og boller ned

Ingen i min mave

De ser ikke jeg er klædt ud

Jeg går og ligner mig selv

Ler og sir alt er i orden. 

 

Det er fastelavn

Masker, prinsesser, sørøver.

Min maske er groet fast

Den er blevet mit ansigt

Jeg går og ligner mig selv

Ler og sir alt er i orden. 

 

Fastelavn, er mit navn

"Han er altid glad"

Og jo længere jeg går med masken

desto mere forsvinder mit eget ansigt. 

Jeg går og ligner mig selv

Ler og sir alt er i orden. 

 

Det er fastelavn

- hverdag

- hver dag

Jeg går og ligner mig selv

Ler og sir alt er i orden. 

 

"Sikke et smil"

Ingen kommentarer: