søndag, december 03, 2006

1. søndag i advent

Så er det blevet tid til at tænde adventskransens første lys (skam få dem, der tænder alle på en gang). Jeg lavede min egen advenskrans i fredags, hvor der var familieaften i Menighedssalen.... her er den:
--- og båndene er IKKE røde selv om det ser sådan ud. De er som det bør sig, violet... adventens farve. Alt andet er at blande ting og tanker ind i, som slet ingen ting har med det at gøre... også selv om de historisk mener sig på sikker grund (nu ved den person, som jeg skriver om, hvis godt hvem jeg tænker på hi hi...).
Og så lige et lille digt, der blev sagt til hvert lys i advensmåneden i min børnehave:
Når første lys vi tænder
står julens dør på klem
og advensklokker kimer
på ny i hvert et hjem
Glædelig advent.... og husk at kom forbi på det grønne hjørne senere i dag (mener det er klokken 16.00), hvor der er juletræstænding og glögg og æbleskiver.... mums. Vi ses...

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg kender det vers også fra min børnehave , dog med en lille varation;
Når først lyse vi tænder.
Står julens dør på klem.
Og adventssalmer klinger
På ny i hvert et hjem.
Lærte første vers af leder af Frit Danmarks børnehave i Odense - Frk. Jensen.
Kan desværre ikke huske de 3 andre vers.
Mvh
Karen-Marie Adamsen

Anonym sagde ...

Kan også kun huske første vers, og siger det hvert år til jul. Ville også gerne kunne de andre vers.
Jeg gik i samme børnehave og husker de højtidelige stunder op til jul med frk. Jensen ved klaveret.
Poul Mathiesen