onsdag, november 16, 2005

Supplement til "Elendigt"

Efter valget i går er det virkelig Hjørring, der sluger alt og alle til sig - vi er jo egentlig lagt ind under Hjørring nu. DR skriver: "Det er kandidater fra den eksisterende Hjørring Kommune, der kommer til at dominere byrådet i Ny Hjørring Kommune. Af de 31 nyvalgte medlemmer kommer de 17 fra Hjørring Kommune." og et andet sted om valgets stemmemæssige sejrherre: "Tilbage til de ni mandater fra Knud Størups Kommuneliste bliver et tilbud om formandsposten for Hirtshals Havn".
Jeg er egentlig ligeglad - mit hjerte brænder stadigvæk for Odense, og der røg min favoritmand ud, Anker Boye. Tænk jeg begræder, at vi har fået en socialdemokrat i Hjørring, imens jeg begræder at Odense mister sin.
Det jeg synes er mest trælst, det er at det ligner et mordforsøg på selv borgerliste-tanken - den var jo under angreb allerede i valgkampen. Og nu har de så mulighed for at holde dem uden for indflydelse og folks interesse, så de helt ryger ud næste gang der er valg... eller i hvert fald begynder nedstigningen. Vi må jo nok erkende, at Størup må ende med ikke at få ret, når han i valgkampen slog fast, at "kommunalpolitik er lokalpolitik" - det er jo topstyret det hele, især når vi nu får en god partisoldat, der springer rundt sammen med sin Helle.

Ingen kommentarer: