onsdag, august 15, 2007

Ny rygelov

Egentlig burde jeg hejse flaget i dag, men det regner efterårsagtigt og jeg gider ikke have flaget hængende i køkkenet i flere dage efter for at tørre. Men for mig at se er det virkelig en festdag i dag - nemlig den dag, hvor den nye rygelov træder i kraft. Det er bare så godt!! Nu er det slut med at sidde i andre folks røg, når vi er på restaurant. Det bliver naturligvis dyere for os, for så kan det være, at vi faktisk ikke ender ved Føtexs kølediske, men faktisk fortsætter ind i en restaurant, fordi røgen ikke afskrækker os.
Jeg synes folk skal have lov til at ryge, men jeg vil også som ikke ryger have lov til at kunne have lov til at kunne vælge røgen fra. Så hvem skal have lov til at bestemme - dem, der er udøvende eller dem, der er passiv.

Men tak for den lov - og tak til ham, der den anden dag blev udråbt til lovens far, nemlig venstrepolitikkeren og lægen Jørgen Winther. Han burde have en gad opkaldt efter sig... eller i hvertfald en smøge. "Skal vi tage en smøg i Winther Smøgen".

Jeg fandt dette dagbogsnotat fra august sidste år: Læs her.

Ingen kommentarer: