fredag, marts 04, 2011

Hvem kender sidste vers af "Fastelavn er mit..."

Vi kender alle sammen sangen om fastelavn:
"Fastelavn er mit navn
boller vil jeg have.
Hvis jeg ingen boller får,
så laver jeg ballade.

Boller op, boller ned
boller i min mave.
Hvis jeg ingen boller får,
så laver jeg ballade.

Men i min barndoms børnehave lærte børnehavelederen (som også er min mor) os et ekstra vers:

Du har slå´t min kruk i stykker
den skal du betale.
Hvis du ikke betaler den,
så får du ris i halen.

Ingen, som jeg har sunget verset for, kender dette ekstra vers!! Kender I til verset, så skriv lige et par linier - og hvis I har et vers ekstra, som I ikke lige finder på, men som rent faktisk er blevet brugt.

1 kommentar:

Annemarie Hansen sagde ...

Penge op penge ned
penge i min bøsse
hvis jeg ingen penge får
så vil jeg fruen kysse