onsdag, november 21, 2007

Fortids-kribble-krabblere

Som barn var der en tingjeg var hunderæd for... ingen ting kunne matche den frygt jeg havde overfor skorpioner!! De havde klør, et tykt uigennemtrængeligt panser og så havde de en gift-pig på ryggen. Jeg havde set et naturprogram, hvor jeg så havde set, at de giftigste var dem, der havde en næsten gennemsigtig hud. Dens gift lammede en og ødelagde nervesystemet.... puha de var farlige. Der var ingenting man kunne gøre mod dem, og de kunne lige så godt ligge under din sengen om aftenen og kribble frem.

Vendepunktet var, da jeg tvang mig selv til at se et naturprogram, hvor jeg på en eller anden måde havde hørt, at en skorpion ville tabe en kamp mod en edderkop. Så jeg sad og heppede på edderkoppen... og den vandt også! Så var skorpionerne måske alligevel ikke så ubesejerlige!!!

Nå... grunden til at jeg nævner det her er, at jeg lige har læst at man har fundet en klo fra en fortids skorpion, og man regner med at skorpionen var 2,5 meter lang!!! Eneste positive er, at den så ikk kunne gemme sig under et barns seng. Og skulle den leve under et barns seng, så skulle det være en vandseng, for denne skorpion holdt til nede i havet. Du kan læse om dem her.

En eller anden forsker udtaler om forskeninge, at det "er først nu, vi for alvor indser, hvor store disse fortids-kribble-krabblere var". Dejligt videnskabeligt ord: Fortids-kribble-krabblere

Ingen kommentarer: