fredag, december 19, 2008

Jeg skammer mig over Damark...

Regeringens omstridte tuneserlov er i dag vedtaget i Folketinget med et smalt flertal. Der var 59 stemmer for og 51 stemmer imod. Det betyder, at udlændinge der er på tålt ophold i Danmark, for fremtiden skal overnatte i Sandholmlejren. Også selv om de aldrig er blevet dømt ved nogen dansk domstol, men bare er mistænkt for f.eks. at ville dræbe tegneren Kurt Westergaard - og det skal foregå iSandholmlejren selv om hele ens familie bor i Århus.

Jeg skammer mig ved Danmark - skammer mig over, at mit land er i hænderne på en flok racister, for jeg kan virkelig ikke se Dansk Folkeparti som andet end et racistisk parti. Har de nogensinde tilføjet lovgivningen noget som helst, der på alle punkter positivt hjalp flygtningene og indvandrende? For ogle år siden var vi i Dresden, og dér måtte vi forsvarer, at Danmark ikke var styret af et racistisk parti... det kan jeg ikke længere gøre.

Der skal virkelig et oprydningsarbejde i gang, når Dansk Fplkeparti forhåbenligt snart bliver vippet af pinden, og den del af deres kernevælgere, der holder dem ved magten enten er kommet til fornuft eller...

-----
Tilføjelse den 20 december kl. 8.20
Jeg har egentlig gået og fortrudt mit indlæg - mest på grund af selvcensur. der er mange gange, jeg har lyst til at "fare i blækhuset", men kan det betales sig? Og rammer det ikke en på et eller andet tidspunkt, når man skal have et nyt arbejde?
Jeg lader det her indlæg stå, især efter, at jeg har læst dagens Jyllandsposten, hvor der står at som følge af stramning af kravene til indvandrere (vedtaget af Danmarks regering og Dansk Folkeparti), så skal indvandrere, der har bestået indfødsretsprøven, gå om. Prøven var simpelthen for nem (læs mere her).
En 20 årig pige fra Irak siger:

"Når man nu annullerer prøven, får jeg helt klart den følelse, at jeg ikke
er velkommen i Danmark, selv om jeg har boet her i næsten halvdelen af mit liv
og gerne vil føle, at det er her, jeg hører til"

Ganske rigtig: Du er ikke velkommen, sådan er det. vi har godt nok brug for dig, for vi står overfor at mangle arbejdskraft til at tage hånd over den kæmpe årgang, der snart går på pension (og inden da har sørget for at udskyde forringelser af ældreservicen til efter deres tid). Men de er jo ikke os, så derfor er de ikke velkommen.
Så jeg sletter ikke posten. Jeg skammer mig ikke over at have skrevet det, men jeg skammer mig over Danmark - det her er ikke det Danmark, der er mit. Det er ikke fordi jeg er "rød" - jeg holder som regel altid med de partier, der er i opositionen - men fordi jeg synes, at vi skal behandle alle fair og på samme måde. Kravene til indvandrere skal ikke være strengere end dem, vi stiller til os "etniske danskere" (et rigtigt nazi-ord).

1 kommentar:

Mikael Kongensholm sagde ...

Amen Amen, Kim. Jeg fatter ikke hvor den borgerlige anstændighed er blevet af, og jeg har faktisk ikke engang lyst til at kalde mig borgerlig mere.. ved ikke engang om jeg er. Synes næsten de to eneste anstændige partier på det her område er de Radikale og Enhedslisten.. så de Radikale får nok min stemme næste gang.

Som Natasja synger det: Giv mig Danmark tilbage!