mandag, december 29, 2008

Tolderes faglige stolthed

Nu skal jeg naturligvis ikke komme for godt i gang, men vidste I, at toldere også har en faglig stolthed? Det er ganske nyt for mig, men på DRs hjemmeside, kan man læse, at der kun er ganske få toldere til at dække hele Nordjylland. "Det batter ikke meget, og det går ud over den faglige stolthed" siger en af tolderne, Helle Lundquist. (Læs artiklen her)N

Hånd på hjertet - jeg havde virkelig ikke troet, at toldere havde en faglig stolthed. Selv om vi jo er glade for dette værn imod organiseret kriminalitet, så ser vi jo disse mørkklædte folk med deres lange pegefingre, som en ond trussel. En flok, der godt kan lide at udstille deres magt, når man krumbøjet går forbi dem i lufthavnen, og selv om man har den bedste samvittighed i verden, så frygter man disse knejsende folk. Men nu skal man pludselig se dem som en flok embedsmænd, der ikke mener, at det kan gøre det, de er bedst til?

Nå, men naturligvis skal de da have de folk, der er nødvendigt for at opretholde et værn mod smuglerbander, men behøver de virkelig at give mig en bøde for den halve liter sprut, jeg har købt for meget med hjem? (Tænkt eksempel :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Kim

du skrev: Nu skal jeg naturligvis ikke komme for godt i gang, men, //

Det er bare en sjov ting det der lille "men".

Vi har det også i kirken, du har sikkert mødt det:

Vi er frelst af nåde, men (konsekvensen af at være frelst er at have lysten til at gøre godt og undlade det onde)

Gud elsker os ubetinget, men (Han kan ikke frelse dem, som siger nej tak, for kærlighed er uforenelig med at tvinge nogen)

Alt er os tilladt, men (ikke alt er gavnligt).

Hm nå, ja jeg ku bare ikke la´ være at smile lidt af det der "men", fordi det er bare så sjovt når jeg tænker på det, at godtnok så er tingene sådan og sådan, men - - jeg vil da lige gøre opmærksom på AT..osv. osv.. typisk dansk?..

Godt nytår.
Tanja :O)

Kim sagde ...

Ja, det lille ord "men". Jeg bruger det ret meget selv, men det gør nok ikke noget.
Godt nytår, Tanja!!