fredag, oktober 02, 2009

Obama i København

Synes det er sjovt, at pressen hele ugen har sagt, at Obama først kommer fredag... men de har ikke lige med i overvejelserne, at Michelle egentlig også er Obama. Lidt ligesom at ringe her til præstegården og spørge efter "pastor Legarth"... tjo - hvem af dem, der er to lige for øjeblikket!

Nå - men Greenpeace har lige som irakiske flygtninge besat en kirke (sådan vil det danske parti nok vælge at tolke det), og hængt et banner op: "Obama - right city - wrong date". Men det skal nok blive fjernet inden Obama nærmer sig - det ville jo lige som ødelægge det glansbillede, som vi gerne vil hædre vores gæst med.

Egentlig: Jeg er ligeglad hvor det OL skal afholdes henne - interesserer mig ikke for den slags politik - men mon ikke det bliver i USA. Jeg tror virkelig ikke, at Obama vil have sit navn kædet sammen med en sag, der bliver tabt. Mon ikke, at hans stab har forhørt sig om mulighederne for at det blev USA? Tror det... men vi får se!

MEN der er jo noget over det slogan, at det er den rigtige by, men det forkerte tidspunkt. Jeg synes, at det, at han møder op til dette møde, at det forpligter ham til at møde op til klimamødet i senere på året. Eller også viser han en noget speciel form for prioritering.
Jeg tror dog, at han kommer... jeg er faktisk fast overbevist om det. Med mindre, at han ikke vil have sit navn forbundet til en sag, der er tabt på forhånd. Der er jo også noget PR i det... tror ikke nødvendigvis, at det er sådan, at dér, hvor præsidenten gør noget, at der bliver det en succes. Men jeg tror ofte, at det er sådan, at dér, hvor der er mulighed for succes, der gør præsidenten noget.

Men det er vel også tid til at se lidt resultater af hans flotte taler. For det må man give ham - han er en god taler, men nu skal der snart ske resultater. Læste i går, at nu er den første republikanske politiker begyndt at gøre sig officielt klar til at blive kørt i stilling som hans udfordrer til præsidentembedet ved næste valg. Valgkampen er skudt i gang!

Ingen kommentarer: