søndag, december 19, 2010

I dag er det Jonathans dåbsdag!!

Mel: Hvad kan os komme til for nød

Jeg bringer dig, min frelsermand,

mit hjertets lov og ære,

at på dit eget ord jeg kan

mit barn i kirke bære.

De små Guds rige hører til,

og dem i favn du tage vil

og aldrig mere slippe.

Og fødte jeg mit lille nor

alt under angst og smerte,

med fryd jeg nu i kirkekor

det lægger til dit hjerte,

der banker for det stærkt og blidt,

så fast jeg mærker det i mit

og mine knæ vil bøjes.

Min tro var ofte træt og svag,

og livets ting var svære.

Som aldrig før jeg tror i dag:

Det underfulde sære,

at der er en i verden her,

der har mit barn så hjertenskær

som kun dets egen moder.

Dig er det, hvem vi sådan tror

og takker i stor glæde,

at skønt du over stjerner bor,

du er hos os til stede.

Mit kød og blod – modtag det her

og dan det til og med det vær

hver dag til verdens ende.

Tekst: Kaj Munk

Ingen kommentarer: