onsdag, april 06, 2011

Påskedags prædiken skrevet

Jeg er lige blevet færdig med prædiken til påskedag - hold da op hvilket budskab jeg må få lov til at give videre, nemlig det trøstende og styrkende budskab fra den tomme grav.

  1. Jesus opstod og lever i dag, og går i forbøn for os.

  2. Der er et liv efter døden.

  3. Jesu offer for din og min synd er godtaget af Gud.

  4. Vi skal opstå som han opstod.

  5. Du behøver ikke at frygte døden

Bare lige et enkelt citat:


"Korset er den eneste dør ind i himmelen, ind i evigheden – der er andre veje, andre døre, der bliver tilbudt dig - de ender blindt alle sammen.... men ud over det, så over hver eneste af dem, der står der krav på krav på krav, som du skal opfylde… og som du ikke kan opfylde. De er fyldt med instrukser til hvad du skal gøre for at fortjene at komme ind. Over korsets står der bare det ene ord: Nåde. Det er kun nåde og hans ufattelige kærlighed."

Jeg glæder mig til at stå på prædikestolene påskedag... men lige nu er klokken snart 1:15 og jeg skal op i morgen tidlig, smøre madpakke til Josva (jeg har ikke fået købt rugbrød til madpakken... glemte det, da jeg var i Aldi), aflevere ham i børnehaven, komme til Sindal til provstisamråd med præsterne i provstiet, hvor vi får besøg af biskoppen og så tilbage til barnedåbssamtale.

Så en lang dag... men sikkert også god dag - især, hvis jeg meget hurtigt hopper i seng. God nat.

Ingen kommentarer: