tirsdag, juli 12, 2005

Bjerget blev besejret

Det er teoretisk set stadigvæk tirsdag - og jeg har netop sat det sidste punktum i min prædiken til på søndag. Jeg blev færdig med min prædiken og det er stadigvæk tirsdag!!!

Det har været en lang dag i dag - jeg har haft begravelse. Jeg har haft bryllupssamtale (det viste sig, at de havde skrevet en forkert dato i deres kalender). Jeg har været til hundetræning. Jeg har haft det vildt varmt her på kontoret - og har det stadigvæk vildt varmt. Men jeg er færdig med min prædiken.
Jeg er ikke vildt glad for den - den er for barsk. Den er for "ikke-Kim" forstået på den måde, at den forsøger at virke klog. Det virker til at være et forsøg på at være intelektuel... uden at være det. Jeg skriver om kirkens store udfordring: Relativisme - at alt er relativt. Og kæder det samme med de falske profeter - de falske profeter, der taler relativisme og ikke Guds sande og entydige ord. Men jeg er færdig - så vil jeg i morgen læse den igennem med friske øjne for at rette de ting, som jeg er for blind til at se nu, fordi jeg har siddet over den så længe.
Nu vil jeg lige finde et par salmer til på søndag, så jeg kan aflevere dem til Ove, når han kommer i morgen til en snak om den fremtidige musik i kirken.

Ingen kommentarer: