lørdag, august 27, 2005

Lørdags-småsnak!

Så er det igen lørdag - en speciel lørdag, for det er første lørdag i vores tid som "weekendkærester". Judith er jo startet på journalisthøjskolen og skal have timer hver eneste hverdag fra 9-15, så der skal hun være i Århus. Så kommer hun hjem fredag aften.
Denne weekend er det anderledes, da vi skal til barndåb i morgen, så hun smutter allerede i aften til Århus - selv om det virker lidt tåbeligt at skulle betale for transporten og så skal jeg så tøffe til efter jeg har været til gudstjeneste alene. Nå - sådan er det jo, når man er flyttet væk fra centrum, og vi ikke helt har fået etableret vores eget centrum heroppe endnu. Men måske er det bedre, når vi nu har fået købt et sommerhus. Men jeg glæder mig nu til at komme til fest i morgen - ingen tvivl om det. Men alting bliver nu altid lidt bøvlet, når man er så langt væk.

I morgen skal jeg holde en økomenisk prædiken - dvs. en prædiken, der gerne skulle opfordre folk til at droppe deres angst for at røre ved ikke-folkekirkelige ting. Det er vist meget fremherskende heroppe - det er slået mig efter sidste menighedsrådsmøde.

Ingen kommentarer: