tirsdag, august 16, 2005

Toiletpapir i Fakta

Jeg vågnede ellers op til en meget mærkelig nyhed på dagens DR-internet nyheder. De har åbenbart i Fakta haft fødselsdag og i den lejlighed har de haft tilbud på toiletpapir. Tilbudet lød på 5 kroner, hvor man normalt skulle have betalt 10 kroner. Og folk kom op og skændes/slås, så Fakta to tilfælde måtte ringe til politiet! Jamen hvad sker der?! Tænk at komme op og slås for pga. toiletpapir! Har folk virkelig ikke andet at gå op.
"Det er desværre nok en generel tendens i vores samfund, at folk tænker mere egoistisk", siger Stig Laursen - han er indkøbschef i Fakta. Det er min ret at gå billigt toiletpapir. Det er min ret at få flere end det tilladte pakker. Det er min ret at blive viet i kirken selv om jeg er homofil. Det er min ret, at min barne skal være det totale midtpunkt til konfirmationsgudstjenesten så må de andre børn godt nok bare indordne sig. Det er min ret.... det er min ret.... Hanne Reintofte har kun levet halvt forgæves - hvad er min ret og hvad er min pligt?
Dagen byder på andet end toiletpapir - i dag skal vi have snakket om vores kirke i menighedsrådet. Især om hvordan vi har gudstjeneste og om det lever op til vores tanker. Jeg er spændt på det - også spændt på om det er noget, der bliver til mere end snak - og om det bare betyder, at de ændreinger, der måtte bliver foreslået betyder mere arbejde oven i det eksisterende eller om det betyder, at noget andet glider ud. Det sidste håber jeg er tilfældet - det første er en dødssejler.

Ingen kommentarer: