tirsdag, august 23, 2005

Starten udsat

Sidder netop og er ved at lave forberedelse til konfirmationsundervisningen - jeg vil meget gerne have lavet en overordnet plan for hele forløbet, men jeg synes det er meget svært at få idéen til en gennemgående tanke... og også en ny idé, som kunne være spændende for mig at lave. Det kommer an på hvad eleverne vil - er de mere til bare at sidde mere eller mindre stille og så gå, når klokken er 9.20 så er det nok ikke sagen. Så må jeg kører som underviser - men kan de være med til aelv at arbejde, så bliver det spændende også for dem. Så kunne man bygge det op med de første par gange som redskabsfag - et minikursus i det faste "pensum": Bibel, salmebog, gudstjeneste etc. og så lade resten gå på nogle temaer, hvor de forskellige redskaber bliver brugt... og så skulle det hele ende med, at hver elev får deres egen bog med biddrag fra dem selv og deres venner. Men det er nok for voldsomt at sætte sådan et projekt i gang.... kommer helt an på eleverne.

Jeg har vundet en uge, da 7. klasserne har "trivselsdag" i morgen, så jeg udskyder hele undervisning-starten til næste uge. Jeg gider ikke have to forløb, der kører forskudt i forhold til hinanden, for det kræver for meget forberedelse til hver time.

Ingen kommentarer: