onsdag, september 28, 2005

Fokuser på målet

Hvor er der meget, der kan tage fokus fra det egentlige... der er vildt meget. Men fokus skal ALTID være opad for mig at se - fokus skal altid være rettet mod vores frelser, Jesus. Der er så meget, der kan tage fokus fra ham - bekymringer, problemer med arbejdet eller med at få nogle af sine idéer i kirkens arbejde ført ud i livet, manglende tid, intetsigende møder, som ikke handler en døjt om det, der gør, at vi er kirke. Men hold!! Hvad er det egentligt - hvad er det, der gør, at jeg er sat her som præst?
Her den anden dag var jeg ved at blive lidt frustreret over at jeg oven i det hele jeg har gang i også skulle skrive en prædiken til på søndag... hold lige en gang! Det er jo det vigtigste!! ALT andet.... ALT andet er sekundært. Mit hovedområde er at skrive en god prædiken til om søndagen og danne rammerne om folks møde med Gud dér søndag - alt det andet er bare kommet til med tiden og med embedets forfængelighed.
Jeg ved ikke hvorfor jeg lige skriver disse linier her - måske er jeg bare træt... måske gider jeg ikke lige lave det, jeg sidder med nu... måske burde jeg gå en aftentur med Magnus-drengen. I morgen har jeg ikke konfirmander - de er på virksomhedsbesøg i Hjørring, så jeg kan sove længe.... mem gør det nok ikke.

Ingen kommentarer: