lørdag, marts 11, 2006

Tanker før en søndag

Nu er der 20 minutter til det bliver søndag - prædikenen er gennemlæst, sangarkene til kyrie og gloriaer kopieret og sprættet op og alt ligger klart til jeg i morgen tidligt klokken 8.00 lige skal pudse prædikenen af den sidste gang, inden søndagens første gudstjeneste i Horne.
I morgen skal der prædikes om troens kamp - om at Jesus kan, selv om alt andet måtte råbe det modsatte. Jesus kan - vi skal intet, men Jesus skal alt og kan alt! Det lyder meget fromt, men det er sandheden. Hvad vil jeg så med det? Hvad er succeskriteriet for i morgen? Det må vel være, at der er folk, der går fra kirke med tanken om at jeg godt kan komme til Gud med min tvivl og min vantro. At Gud ikke forkaster et menneske, bare fordi han kender til tvivl! At man altid kan komme til Jesus! Jeg håber det er det folk får ud af min prædiken. Og så har jeg også valgt nogle enkelte rigtig fede salmer - blandt andet en af Brorson, som jeg aldrig selv har sunget, men som har en fed tekst!
Ja, og så er det jo aldrig forgæves, at Guds ord bliver læst op og at sakramentets elementer bliver delt ud.
God nat... sov godt! Måske ses vi i morgen i kirken? Det er mig med det sorte tøj.

Ingen kommentarer: