fredag, marts 24, 2006

Vinterens krampetrækninger

Jeg tror det er første gang nogensinde i mit liv, at jeg har længes efter at det skulle blive forår - det ligger egentlig ikke til mig. Hver sin årtid har sin charme - og vinteren er lige så god som højsommeren eller foråret. Det er jo egentlig begrænset hvor meget vejret har indflydelse på vores liv - naturligvis kan man komme galt afsted, når det er glat og man kan også sidde fast i bilen på vej til hundetræning (som jeg gjorde for 3 uger siden), men tager man sine forholdsregler, så skal det nok gå alt sammen alligevel.
Men i år er det altså anderledes- jeg glæder mig til at se den lysegrønne eksplosion ude i vores have - jeg glæder mig til at røre ved en påskelilje ude i haven eller se anemonen ude i vores rundkørsel. Men det er som om vinteren ikke rigtig vil give slip på os i denne omgang! Selv om der har været et par gode dage, hvor der er smeltet en gevaldig masse sne, jamen så begyndte det mindsandten at sne i går! Og det endda meget, så der stadigvæk ligger noget nu her og så vores graver (tak Jens) måtte kører forbi præstegården med sin fejemaskine.
Vejrudsigten taler om om til 10 plusgrader i næste uge og snakker om at nu er nattefrosten på retur - og for en gang skyld glæder jeg mig til det.
En ting, jeg ikke glæder mig til, er, at jeg skal på kursus hele næste uge. Hvis jeg får lejlighed til det vil jeg skrive lidt i min dagbog fra Løgumkloster, hvor kurset foregår. Det er et uge-efteruddannelse med foredrag fra morgen til aften - jeg vil hellere være hjemme og passe mit arbejde og mine små interesser i stedet for at skulle tvinges afsted på kursus. Så hellere give os en uge, hvor vi kan få lov til bare at fordybe os i noget, som vi selv vælger i stedet for med al vold og magt at skulle tvinges på kursus langt hjemmefra (vi har bryllupsdag på mandag).
En anden ting, der sker på mandag, er at jeg får en ny computer indtil kontoret - og det har jeg i allerhøjestegrad også brug for! Det er virkelig en omgang gammel L... jeg har stående derinde - er uhyrlig langsom og går ned fra tid til anden. Jeg har længe kæmpet med den - men sådan en er jo også dyre... små 4-5000. Men det er godt, at kirkeministeriet sparer de penge, så er det lige meget alle de mange timer jeg har siddet og kæmpet med den gamle sag. For jeg er jo ikke timeansat - jeg skal bare lave det arbejde, som skal laves uanset om jeg så skal bruge min nattesøvn på det.
Her den anden lørdag-aften brugte jeg 45 minutter på at tænde computeren og skrive min prædiken ud. Musen nærmest krøb over skærmen..... Jeg glæder mig - og den anden bliver så sendt til destruktion.
Det var lige lidt sure bemærkninger - nu vil jeg ud og nyde naturen i selskab med min kone og min hund.

Ingen kommentarer: