fredag, marts 10, 2006

Nettet

I aften genså vi Sandra Bullock (eller hvordan hendes navn nu staves) i filmen "Nettet" - om en computernørd, der fanges ind i det store net af computere. Det er faktisk en rigtig ok film - den kan stadigvæk fange, selv om den teknologisk er out-dated.
Problematikken, som den tager op, er stadigvæk aktuel. For hvor er vi dog afhængig af computere - hvor er meget af vores identitet kædet over en computer og nettet, så den, der har kontrol over nettet kan bestemme over os.... eller i hvert fald gøre livet surt for os, stjæle vores identitet, snuppe vores penge.

Det er hundekoldt udenfor - ja, ikke fordi minusgraderne er særlig voldsomme, men nu er det begyndt at blæse, så det føles virkelig koldt. Og resten af weekenden skulle følge i samme spor. Rigtig lækkert!!
I går skulle jeg til hundetræning og jeg fjols kørte naturligvis over Snevre, hvilket jeg ikke skulle have gjort. Jeg troede at der var ryddet for sne, men det var der ikke, i hvert fald ikke ud af Ramsvej, så da jeg trak ind til side for en modkørende bil, så sad jeg bare uhjælpelig fast. Hvad jeg end gjorde, så ville bilen ikke videre. Jeg bankede på ved det nærmeste hus for at spørge om jeg måtte låne telefonen, men manden ville starte sin traktor og slæbe mig fri! Flinkt!! Jeg skal huske at komme forbi med en æske chokolade, men først når det er forår. Hele herligheden varede så længe, at jeg ikke gad at køre til hundetræning, for vi ville kun have haft 30 minutters tid på banen, så det gad jeg altså ikke køre efter, så jeg kørte hjem.

Hvad dagen bringer i morgen? Jo, det er vel ikke til at sige. Vi har ikke planlagt noget, så med mindre at enten vi selv eller andre tager initiativet, så bliver det vel bare at sidde og kigge ind i en tom væg.

Ingen kommentarer: