fredag, august 11, 2006

Endnu en tur i bølgen blå

Jeg må æde ordene i mig om at den sidste tur i havet ved Hirtshals var taget for i år. I morges var der lejlighed og ikke mindst mod til at kaste sig i bølgerne. Det var faktisk rigtigt koldt og vi var de eneste på Kjul, der havde de skøre idéer. Men i modsætning til sidste gang skinnede solen og det var varmt i luften - det var omvendt sidst.
Man føler sig altså lidt frisk efter sådan en tur... resten af dagen?! Jeg har en bog jeg skal have læst færdig inden sommerferien slutter. Sjovt - andre vil sige, at deres sommerferies sidste dag er i dag, for nu kommer så weekenden, hvor de jo altid har fri. Vi skal have to ekstra feriedage som præster, for ikke at skulle på arbejde - egentlig bliver vi jo snydt for to dage i forhold til andre. Men sådan er det jo med en 6 dages arbejdsuge.
Egentlig overejer jeg at få mig en uddannelse - ja, jeg overvejer at læse videre. Det kunne være sjovt at blive bilmekaniker. Der er der sikkert ordentlige arbejdstider og man har fri, når man kommer hjem.. og ikke mindst, man kan hjælpe folk sådan privat. Hvor andre hjælper hinanden, så har jeg jo intet at bidrage med i den forbindelse. "Jeg kan lige komme forbi og sætte en lampe op for jer" - "Ja, så kan jeg jo holde et foredrag om Martin Luther og den trælbundne vilje".
Mon aftenskolerne tilbyder undervisning i bilmekanik?! Også for at jeg så kan få min store drøm opfyldt: At få en Morris Minor!!! Sikke en drøm!!!

Ingen kommentarer: