søndag, september 28, 2008

Søndagstanker - 2

Så er det igen blevet søndag... og dagens tekst er fra Johannes Evangeliet (Joh 1,35-51), vel det evangelium, jeg allerbedst kan lide. Det er så dybt, så flot skrevet og det er ikke for intet, at Johannes kaldes for kærlighedens apostel, for hele skriftet er båret af en kærlighed til Jesus. Det skinner igennem i hvert eneste kapitel.
I dag skal der prædikes om Jesu kaldelse af nogle disciple. Hvordan Andreas møder sin bror, Simon, og udbryder "Vi har mødt Messias". Åh, hvor ville jeg dog gerne have noget af samme iver for efter at fortælle, at: "Jeg har mødt Messias - jeg har mødt Guds søn - jeg har mødt verdens frelser". I stedet for, at det skal være noget privat, noget som vi knap nok snakker om, så skal det være noget som vi er glade for - stolte af. "Jeg har mødt Messias".
Jeg ved ikke, men jo mere jeg tænker på hvem Jesus er og hvad han har gjort og sagt, så... ja, så føler jeg mig faktisk stolt over at kende ham. Kan man være stolt af Jesus? Ja, ikke!! Kan man andet.

Kan I huske denne....?



God søndag!!

Ingen kommentarer: