mandag, juli 10, 2006

En mærkelig dag i en mærkelig uge

Ingen ting har jeg fået lavet i dag - en masse papirnusseri er hvad der er blevet til - en enkelt tale er der blevet booket ind i IMU et eller andet sted her iVendsyssel - jeg skal tale over emnet "Kristen 24 timer i døgnet" eller sådan noget lignende.
Ellers står den på tysk rigtig meget denne uge - i morgen aften skal vi møde nogle gode venner fra den tyske studenterbevægelse (svarer til det danske KFS) og senere skal vi over på Ungdomsskolen for at være sammen med den tyske menighed,der er dér. Onsdag aften hedder det så et lille foredrag (på tysk) på ungdomsskolen. Det skal handle om den danske folkekirke, dens opbygning, historie, livet i kirken og hvilke problemer og hvilket liv, der er i kirken nu. Jeg burde være gået i gang med det for længst, men jeg kan se på det i morgen tidlig...
... i morgen tidlig får vi besøg af den gamle menighedsrådsformand for det sogn, hvor jeg havde et vikariat i Vestjylland. Jeg glæder mig til at snakke med dem igen og også høre nyt derfra. Det går desværre ikke så godt - præsten er rejst og nu vil biskoppen i Ribe (det er dumt gjort af hende) slå sognene sammen, så det bliver et "spændende" firesognspastorat. Det kan godt være, at det ud fra matematik kan retfærdiggøres, for det er to meget små sogne, men ud fra et kristent perspektiv er det vanvittigt og ødelæggende. Der er så meget liv i de to sogne og så meget brug for en præst, så det vil ødelægge så meget, hvis de skulle nøjes med den løsning. Nå - det er jo biskoppen, der har magten, men jeg frygter meget hvad konsekvenserne kan blive....

Ingen kommentarer: