torsdag, juli 13, 2006

Godt tysk foredrag

Det gik faktisk rigtig godt med mit foredrag om folkekirken (historie, opbygning, økonomi og fremtidstanker). Og der var en masse spørgsmål bagefter.
Men jeg lavede en rigtig iøjenfaldende fejl på min powerpoint - for alle steder, hvor jeg havde skrevet kirke havde jeg skrevet "Kirsche" og ikke som det hedder "Kirche". Så det første, der mødte tyskerne var altså, at nu skulle jeg fortælle, ikke om den danske folkekirke, men om det danske folkekirsebær. Sjovt.... der var en af tyskerne, der så kom hen og sagde til mig, at i går var det vores tur til at grine af deres oversættelse af et dansk ord, nu var det deres. Så skak mat også dér.
Judith og jeg spiste med dem tirsdag-aften, og de havde lavet et danske menukort - hvor der stod noget med "overfyldte kartofler". Vi så en udhulet kartofel med et eller andet i... men det var flødekartofler. Kartofler med noget over - overfyldte kartofler. Det morede vi os over - og så morede de sig over os i går. Så skak-mat
Ellers skal der bare skrives taler i dag - en vielsestale, en begravelsestale og en prædiken til søndag. Så skulle dagen nok også være gået.

Ingen kommentarer: