mandag, april 02, 2007

Nu så jeg det

Da jeg blev ordineret til præst for fem år siden skete det i den samme uge, hvor jeg havde nogle bibeltimer på Tullebølle Bibelcamping. En aften gik vi en tur i det langelandske og en flok gæs fløj over os... det var en sjov oplevelse, som jeg aldrig havde oplevet før. "Men når jeg nu bliver præst på landet, så er det nok noget jeg kommer til at se tit" sagde jeg, og det blev lovet, at sådan ville det forholde sig. MEEEN.... sådan forholdt det sig ikke. Men her i dag, da jeg gik tur med hunden Magnus kom der en kæmpe flok vildgæs flyvende over mig - der var 25-30 stk. og de skræppede op! Endelig så jeg dem igen... en dejlig morgenoplevelse.

En anden ting: I går så vi en flok unge, der masede en blå tønde ud af en rød varevogn. Tønden skvulpede over, så den var altså fyldt med vand. Det skete nede foran kirken, men vi anede ikke hvad der skulle ske... men i morges fandt jeg så den tomme tønde nede ved en af søerne... den var da fyldt med fisk!! Selv om man ikke må sætte fisk ud i de søer (det var en af de ting, der var forudsætning for at få lov til at lave sådan en sø), så er de altså nu fulde med fisk. Lur mig om de fisk, der er i den store sø ikke også er "plantet" dér ved sådan en operation. De er i hvert fald meget store i forhold til at de skulle være kommet som blinde passagere på en and.

Nå... men hvad er en sø uden fisk? Jeg kunne nu bare godt tænke mig om de havde taget den blå tønde med sig i stedet for bare at smide den i naturen. Men folk er vist ikke så gode ved naturen heroppe, som de burde.

Ingen kommentarer: