tirsdag, december 04, 2007

Fedt ord...

Det er et stykke tid siden jeg har hørt Birthe Rønn Hornbech sige det, men egentlig et rigtig fedt ord og en rigtig fed vinkling af sagerne, at indføre ordet "andengenerationsdanskere" som en erstatning for ordet "andengenerationsindvandrere". Pludselig er de faktisk rykket en tand tættere på end hvis de "bare" var indvandrere - nu er de danskere. Danskere, der ikke har så lang en personlig historie at se tilbage på her i DK, men ikke desto mindre danskere. Så hatten af for det ord - nysprog, er det ikke sådan George Orwell kalder et sådant kneb? Det kan altså også bruges positivt :-)

Og når jeg nu er i gang med ord, så synes jeg det er sjovt, at der kun findes en side på, der er tilgængelig på nettet, med ordet: "there is a spoon in my soup". Så nu kommer altså den anden side snart på Google... prøv se om den er dukket op allerede nu?

1 kommentar:

Kim sagde ...

Her klokken 0.45 natten til den 5. december dukkede den op på Google... imponerende.
Nå nu vil jeg i sen, jeg skal op klokken 7 og have konfirmander.