torsdag, oktober 16, 2008

Holstebro var alligevel for lille

Jeg kan ikke se noget i ballet - det er naturligvis flot, at folk kan danse og hoppe rundt på den måde, men jeg gider nu ikke betale penge for at komme ind og se det. Ja, måske ikke engang bruge tid på det, men det er da altså nogle der gør. Sikkert folk i nogle samfundslag højere oppe end dér, hvor jeg er lige nu.

Nå, men det er vist noget med at balletdanser Peter Schaufuss flytter fra Holstebro, efter at der i en lang årrække har været lidt gnister mellem ham og kommunen. Jeg har altid smågrinet af, at et så lille sted og proventielt sted som Holstebro kunne være hjemsted for noget så elitært som ballet og det på et højt niveau. Det var da lidt flot af Peter Schaufuss, tænkte jeg.

Meen - Holstebro er måske allligevel ikke egnet til det, for nu flytter han til Odense. Og det er der folk, der er rigtig glade for - f.eks. en bagermester Erik Jakobsen, der nu vil gå ind i politik.
Han og en af hans venner holder en kæmpe fest, når Schaufuss flytter. Hans ven, en værtshusejer Karsten Kristensen siger: "Vi gør det ikke for at genere ham, selv om vi synes, han har trukket os rundt i manegen. Men jeg håber, der er mange, der vil skrige af grin. Så får vi da for én gangs skyld også noget folkeligt ud af Schaufuss" (læs mere på DRs hjemmeside).

Jeg kan nu ikke lade være med at tænke, netop at Hostebro ikke var stor nok til at bære en stor kunstner som Schaufuss - en kunstner, der som så mange andre kunstnere vel har lidt nøkker og er besværlige at omgåes. Der skal sikkert være meget plads og albuerum, før sådan en størrelse kan finde sig hjemme - der skal en storby til. Lad os se, om Odense er stor nok.

Og igen... det interesserer mig jo ikke det store, så hellere en tur hen i videobutikken og leje en video og købe lidt godt til ganen!!

Ingen kommentarer: