tirsdag, oktober 07, 2008

Råbjerg

I går var vi en tur i Råbjerg - i retningen af Skagen. En skønt sted, hvor man kan få lov til at gå i den majestætiske natur i lang tid uden at møde et menneske - kun fra tid til anden flyver der en rovfugl over os, eller man kommer til at forstyrer en flok vagtler.
Det er bare et dejligt og skønt sted, hvor vi snat har gået nogle gange - men indtil videre altså uden at blive træt af det.
En ting jeg dog er træt af er at jeg først nu, da jeg er kommet hjem, læser, at sangeren og verdenstenoren Aksel Schiøtz ligger begravet på den kirkegård. Øv - dt ville jeg nu gerne have vidst. Nå, men så har jeg joet ærinde på kirkegården næste gangvi kommer til Råbjerg.

Men en anden kendt, der har tilknytning til området, er Jens Otto Krag, der havde sommerhus i Skiveren. Det var her han flyttede hen efter sin skilsmisse med Helle Virkner og også her han døde. Er der nogle, der ved hvor det sommerhus er? - hvis det da stadigvæk eksisterer.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Kim

det er alt for sent, men jeg blev selv nysgerrig efter at se Lille Skiveren (sommerhuset du spørger efter hvor ligger) online.
Her et link: http://www.bkf.dk/regado.jsp?type=page&id=295

Man kan leje sommerhuset nogle udvalgte uger hver sommer, hvis man er i AA (Arkitekt et eller andet forening) eller en anden type forening for kreative mennesker. Der er flere links online på google.

Der er et foto af det på linket. Det ligger i Aalbæk (Sydvestlige hjørne af Skagen kommune) stod der.

Prøv at se på det.

Kh Tanja