fredag, oktober 17, 2008

Ladt tilbage

Jeg er netop i gang med at læse første bind i bestseller-serien "Ladt tilbage" om hvad der måske kunne ske i det øjeblik, hvor Jesus kommer igen.

Det er måske ikke ligefrem verdenslitteratur (selv om den er solgt i fantastiske mængder), men det er alligevel ikke en bog, man kan læse, uden at blive påvirket. For det vil jo ske - om ikke lige på den måde, som der står her i denne roman - men Jesus vil komme. Folk vil forsvinde - de kristne forsvinder - væk! . "Den nat skal to mænd ligge på samme seng; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage. To kvinder skal male på den samme kværn; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage. To mænd skal være ude på marken; den ene skal tages med, og den anden lades tilbage "(Lukas 17,34-36).

Åh - jeg vil ønske, at vi ALLE må være klar. Her er Larry Normans sang sunget af DC-Talk:

3 kommentarer:

Georg S. Adamsen sagde ...

Hej Kim,

Jeg er lidt forvirret. Du taler om "det øjeblik, hvor Jesus kommer igen."

Men "Ladt tilbage" handler vel egentlig ikke om Jesu genkomst, i al fald ikke sådan som vi plejer at forstå Jesu genkomst, nemlig som den tid eller den dag, hvor han skal dømme levende og døde.

Eller hvad mener du?

Mvh.

Georg

Kim sagde ...

Hej Georg
Hyggelit at du kommer på besøg på min side!

Nu har jeg ikke læst alle tolv bind (er det ikke så mange?), men jeg regner da med, at det er det, bogen handler om og arbejder hen imod, nemlig Jesu genkomst. Så handler resten af bogen om de begivenheder, der ifølge forfatterne foregår i tiden op til "det øjeblik, hvor Jesus kommer igen".
Ligesom filmen "Titanic" handler om hvordan luksusskibet sank, selv om selve det at skibet synker vel kun varer en lille del af filmens længde.

Men jeg har jo ikke læst hele serien (sikkert modsat dig kunne jeg forestille mig - men røb det ikke det vil være ligesom at afslører "butleren gjorde det".)Men det er i det lys jeg læser bogen, at den handler om Jesu genkomst.
Håber det har får forviringen til at lette - nu vil jeg have frokost.

kh
Kim

Georg S. Adamsen sagde ...

Jeg kan ikke huske, hvor mange bind der er, men det er mange! Alt for mange, hvis du spørger mig.

Der er ret så markant en forskel på Ladt tilbage-bøgernes teologi og så det, vi bekender, men det kan vi jo snakke mere om senere.

Men jeg kunne jo henvise til en bog af Vern Poythress. Den findes endda online, se Vern S. Poythress, Understanding - and challenging - Dispensationalists. Så kan vi jo snakke videre, om Ladt tilbage-bøgerne og f.eks. Lukas i virkeligheden er enige.

Nyd din lørdag!

Mvh. Georg