fredag, juni 10, 2005

Fredags-snak

Så er det igen blevet fredag - jeg synes tiden går enormt hurtigt. Hvor bliver den dog af - denne uge er forsvundet med lynets fart. Nu har vi snart været her i 2 år og jeg føler egentlig ikke, at der er sket noget på de to år, jeg har været her. Intet - andet end at jeg snart rykker et løntrin op og får lidt ekstra i posen og at jeg fra den 15. juli vil kunne genbruge prædikener, som jeg har lavet for to år siden... og ingen vil opdage det. Tragisk? Næ... ´men tragisk, at jeg ikke lige kan se, at der er sket noget forskel siden jeg kom her. Det samme uge efter uge - jeg er måske (håber jeg) blevet bedre til at holde mine prædikener uden at læse dem op fra manuskriptet, men så er det det.
Nogle gange vil det være rart hvis præstearbejdet bare var et job, som man kunne lægge fra sig, når man har fri. Det er det bare ikke. Man er præst! Der er noget dragende ved kontoret - at sætte sig ind foran computeren og skrive tanker ned. Prædikener ned. Taler ned... og nu også radioprogrammer, som ingen alligevel hører. Der bliver arbejdet for meget - præsten her og præsten hisset.
Alt er klar til weekenden - begravelsen i morgen og gudstjenesten søndag. Ja, jeg skal lige læse prædikenen igennem et par gange, så den sidder på rygmarven... men ellers weekend. Vi ligger udenfor i det dejlige solskin og læser på græsset. God weekend!!

Ingen kommentarer: