onsdag, februar 15, 2006

En overspringshandling ønskes!

Onsdag eftermiddag - salmerne er fundet til på søndag og sendt ud til de forskellige, og nu sidder jeg med næsen begravet i bøger om den tekst, der skal prædikes over på søndag. Temaet skal være noget med Guds storhed og magt - og at vi ikke kan gøre andet end at lade det, vi har fået, vokse af sig selv.
I sig selv er det jo store ting, at jeg sidder her onsdag og arbejder med prædiken - det burde først ske en gang i morgen, men sådan er det altså ikke flasket sig denne gang. Men så sidder jeg her og får sådan en lyst til at gøre alt muligt andet - f.eks. gå ud og lappe min cykel. Nu skal der snart cykles!! Ud og få en bedre kondi! Jeg gider ikke løbe, men cykle kunne da være meget godt.
Jeg kunne også rense vandet i akvariet og rense pumpen (der larmer helt vildt).
Jeg kunne også gå ind og nasse mig til en kop kaffe i Menighedshuset, hvor der er Aktivitetsklub.
Jeg kunne også skrive lidt i min dagbog på nettet (hvilket jeg så gør nu)
Jeg kunne også.... ja, jeg kan (med andre ord) ikke rigtig komme i gang med prædikenen, men jeg VIL være færdig i dag inden jeg spiser aftensmad!! Mon det lykkes mig? Jeg vender tilbage!!

Ingen kommentarer: