søndag, april 02, 2006

Lidt tanker før en søndag

Så er det søndag igen - dvs. cirka en halv time inde i søndagen! Jeg er klar til gudstjenesten i morgen og jeg glæder mig faktisk til at holde gudstjeneste sammen med mine menigheder. Ikke fordi det er en speciel god prædiken, men der er et eller andet, der siger mig, at det bliver to rigtig gode gudstjenester. Der er to barnedåb - en i hver kirke, så der skal nok blive nok i kirke til at fylde dem begge nogenlunde.
Prædikenen er inspireret en del af Leif Andersens foredrag på min efteruddannelse... ja, det vil sige, at et lille indslag er inspireret af ham. Jeg havde jo skrevet min prædiken inden jeg tog på efteruddannelse, men jeg har lavet den noget om siden jeg okm hjem. I hvert fald slutningen er ændret - og så henviser jeg til næste søndag, hvor jeg så udfolder det noget mere. Det er spørgsmålet om hvad vi skal gøre, hvis vi ikke kan takke Gud. Teksten i morgen er Marias lovsang, hvor jeg siger, at vi skal takke Gud og give ham æren. Men jeg løfter så lige sløret for nøæste søndags emne: Hvad skal vi gøre, hvis vi IKKE kan sige tak til Gud, fordi vores liv er i kludder-mudder.
Teksten er enten indtoget i Jerusalem eller teksten, hvor Jesus får vasket sine fødder - men jeg skal nok få lidt Leif Andersen-tanker ind i det. ¨
Ellers er vi i nærheden af på¨ske og jeg mangler lige at lave en liturgisk langfredag og så prædikenen til 2. påskedag - jeg er godt med i det sidste.'

Nå - jeg er drøntræt og vil gerne snart sove. Judith er til "pige"-fødselsdag - det lyder hyggeligt. Jeg har arbejdet her i aften og ellers lavet lidt hjemmeside - blandt andet har jeg lagt lidt billeder ud fra mit ophold i Løgumkloster.

Ingen kommentarer: