lørdag, oktober 28, 2006

Grå lørdag og spildte penge

Sikke dog en grå lørdag - skyerne hænger lavt over os her i Horne og sprøjter fra tid til anden regn ud over os. Vi må desværre erkende det: Det er blevet efterår... og efteråret bringer så vinteren med sig også. Det bliver koldt udenfor... og hvad værre er: Det bliver koldt også indenfor!!!

Jeg har virkelig det princip, at hver en krone, der bliver brugt til opvarmning... ja, det er en spildt krone, om det så er billig varme eller dyr varme.... når regningen skal betales, så er det spildte penge.... også bare at holde den værste frost ude af huset koster jo det vide ud af øjnene. Øv... jeg håber på en mild vinter med en masse gratis varme via solen... for den skal ikke skinne ret meget førend udestuen nærmest kan holde hele sydsiden af præstegården opvarmet.

Nå - jeg sidder og skriver en begravelsestale netop nu - der er begravelse i Vidstrup. Og så er der andagt i Emmersbæk Kirke... og ja, så skal jeg også have lavet prædikenen til familiegudstjenesten i morgen. Den første til den "almindelige" gudstjeneste er lavet, så nu skal jeg kaste mig over næste... det er virkelig en talefabrik det her. Putter data ind i den ene ende og så kommer der en tale ud af den anden... gad vide om det er forsvareligt i længden.

Ingen kommentarer: