tirsdag, oktober 03, 2006

Kerne-kompetencer

I går til undervisning (jeg er hver mandag-aften i Ålborg på Handelsskolen for at modtage undervisning i faget "Ledelse i Praksis") talte vores lærer blandt andet om "Kerne-kompetencer". Det er virksomhedens diamanter. Det, der kendetegner kerne-kompetencer er, at de skal være:
  • Bedre end konkurrentens.
  • Kunden skal værdsætte aktiviteten eller processen.
  • Den skal være robust.
  • Svær at efterligne.
Man skal finde ud af hvad disse kerne-kompetencer er (hvis man har nogle) og så dyrke dem - bruge al sin energi og sine penge på disse kompetencer. De andre ting kan andre gøre - måske endda bedre, men hvad er det vi kan?
Taget over på kirken her i Asdal og Horne - hvad er så vores kerne-kompetencer? Hvad er det, som vi kan, som er bedre end hvad andre kirker kan? Hvad kan vi, som vores "kunder" værdsætter? Hvad kan vi, som er robust og som er svært at efterligne?
Har vi i det hele taget en kernekompetence? Og hvad er den i det hele taget... skriv gerne en lille kommentar her på siden om hvad vores kompetence er i forhold til andre kirker? Hjælp mig... tænk med her på siden.
Eller det kan være, at det er helt forkert at tale om kerne-kompetencer i forhold til vores kirke... men så hjælp mig og sig hvorfor det er forkert.
Alt sammen naturligvis gerne anonymt, hvis I foretrækker det. Tryk på "Comments" og giv af dine tanker.

Ingen kommentarer: