tirsdag, februar 05, 2008

Der var en, der var to, der var tre.... (del2)

Well... endnu en uge, endnu en sag om Ny Alliance. Denne gang er det Malou Aamund, der har meldt sig ud, og nu søger over i Venstre. "For det er der, jeg er overbevist om, at jeg bedst vil kunne kæmpe for de reformtanker, som jeg hele tiden har stået for" siger hun (se mere på DRs hjemmeside). Det vil sige, at hun går fra et parti, der skulle sikre at Dansk Folkeparti holdes udenfor magten/indflydelsen, og så går hun over og cementerer denne indflydelse. Det lyder lidt mærkeligt i mine upolitisk dannede ører.
Gad vide om man kan sammenligne Ny Alliance med X-factor. En udsendelse, hvor unge håbefulde folk tror de kan etablere sig som sangere i løbet af ingen tid uden at skulle gå den lange vej. Den lange vej, er hedder at rejse landet tyndt med sin guitar, synge på Peter Tyndskids mark og lige så langsomt gøre sig selv kendt før de store pladekontrakter melder sig.

En ond tanke ville nemlig være, at hun har set Ny Alliances superstore fremgang som en mulighed for en politisk lynkarrierer, som sangerne i X-factor. Men da luften gik af partiet er man jo nødt til at mele sin politiske fremtid ordentligt. Så det sker her, hvor hun søger over på mere sikker grund.
Det er naturligvis en ond tanke, som vi bør forsage, for det er sikkert rigtigt, at hun nu bedre kan kæmpe for de reformtanker, som hun hele tiden har stået for.

Jeg kan nu kun sige, hvad jeg har sagt før: Jeg har ondt af Naser Khader. Han er virkelig demokratisk af sind og det her er virkelig hans projekt. Måske ikke så smart skudt i gang med en løgn om at have set dansk TV på et amerikansk hotel.... men det er der ikke nogle, er har bidt sig mærke i længere. Det var et spændende og idealistisk projekt, men de gamle ræve i faget er lidt for snue til ham. Det kan godt være det er for sent at holde gravøl over partiet - den sidste idealist er ikke død endnu.

Ingen kommentarer: