onsdag, februar 06, 2008

Ydmyghed

Min prædiken til på søndag kommer nok til at handle om ydmyghed. Lige hvordan jeg får grebet emnet an ved jeg ikke, men det er altså min arbejdsoverskrift indtil videre. Men i min søgen på internettet fandt jeg en lille historie om ydmyghed, som jeg nok ikke bruger, men som jeg godt kan lide alligevel....

Winston Churchill blev på et tidspunkt spurgt: "Er det ikke dejligt at vide, at hver gang du holder en tale, så strømmer folk til for at høre dig?". "Jo, det er ret smigrende" svarede Churchill. "Men lige så snart jeg føler det på den måde, så husker jeg altid på, at hvis jeg nu i stedet for at holde en tale, hvis jeg så blev hængt, så ville der nok komme dobbelt så mange".

Ja... det er da en måde at se tingene på.

2 kommentarer:

Mikael Kongensholm sagde ...

Winston er cool. Har læst en biografi om ham og fik stor lyst til at høre nogle af hans taler. Han skulle have været en fantastisk retoriker.

Anonym sagde ...

Der ligger en del af hans taler på Youtube.
Og jo, retoriker, det var han.

http://www.youtube.com/watch?v=belzgoxfayo