mandag, januar 01, 2007

Godt nytår

Så er vi nået over i et nyt år - 2007.... der var godt gang i fyrværkeriet trods det regnfulde vejr. En af nyhedernepå TV2s hjemmeside er at folk på Færøerne bruger deres gamle nødraketter som fyrværkeri i stedet for at smide dem ud (se her). Det er nu ikke bare en nordatlantisk dille, men også her i området. På et tidspunkt talte jeg 8 på himmelen på én og samme tid... og ellers har der været en lind strøm af nødraketter.
Det er altid en mærkelig følelse at gå ind i et nyt år. Det er jo bare en ren beslutningssag, at vi siger, at vi går ind i et nyt år - og hvad er et nyt år. Rent bortset fra at vejret forandrede sig voldsomt omkring midnatstid, så kan vi jo egentlig ikke gå ud i naturen og se at her er sket noget nyt. Men på den anden side, så har vi jo her i vesten bestemt, at nu går vi over til et nyt år - begynder forfra med januar - fra guden janus (se her) der både kiggede frem og tilbage. Og det gør vi vel lige netop i begyndelsen af noget "nyt" - ser frem og tilbage.
Jeg er lidt spændt på hvad 2007 vil bringe - jeg tror det bringer noget nyt på et eller flere punkter. Men i hvilken retning??? Ja, det ved jeg endnu ikke - men jeg er da spændt på det og håber det bedste... derfor "Gud i vold" som de gamle sagde. "Gud i vold".

Ingen kommentarer: