onsdag, september 12, 2007

Mums fra Købmandsgården (del 3)

Nå... så er jeg klar med en lille billedserie om min spegesild.






Her ligger fisken klar til filetering - en opgave, som jeg ikke klarede til UG.








Frk. Jensens kogebog blev gennemlæst, men... skulle det vise sig... ikke fulgt på ret mange punkter.











Det første snit afslørede et rent mareridt af ben.




Og pludselig kom en lille vovse og slikkede voldsomt på gulvet dér, hvor jeg stod og fileterede. Det viste sig, at fiskesaften løb ned fra bordpladen, videre ned af skabslågen og til sidst ned på gulvet til en glad hundetunge. Så jeg skal have vasket gulv, inden Judith kommer hjem.










Nå - i glas med fiskene. Marinaden var klar i glasset.





Så skal vi bare vente 1-3 dage, så skulle fisken være klar. Så om 1-3 dage vender jeg tilbage med en live-optagelse, hvor jeg spiser den første bid af min nye sild.... Vi ses.

Ingen kommentarer: