onsdag, juni 07, 2006

Jeg lapper cykel

Nu gider jeg det snart ikke længere.... det er det 3. hul jeg finder på min cykel. Det er VILDT irriterende, men nu skal det gøres, så vi kan komme ud og cykle (men jeg har sagt til Judith, at jeg nok ikke gider cykel, når jeg en gang er færdig!) Nå, men imens jeg venter på at limen størkner, så lige et par fif til hvordan DU lapper en cykel (den hjemmeside, hvorfra billedet er stjålet byder gode råd til at lappe cyklen, men de har fjernet det igen.... FLINKT).
  1. Find hullet - det letter arbejdet.
  2. Sidder der noget i dækket, som er årsag til punkteringen - måske en sten, som har kilet sig ind i til slangen.
  3. Find hullet enten ved at lytte til dækket hele vejen rundt - tit kan man høre, hvor hullet er.... eller fyld en spand med vand og før slangen rundt i dette... og du vil hurtigt finde hullet (der kommer nemlig små sjove luftbobler ud.
  4. VIGTIGT RÅD: Sikre dig præcist hvor hullet er!!!
  5. Følg brugsanvisningen på lappeæsken.
  6. Husk at fjerne det der har forårsaget punkteringen.
  7. ... og så ellers god tur.

Så må jeg hellere ud og kigge til limen....

Ingen kommentarer: