torsdag, marts 22, 2007

Aftentanker før en fridag - fej for egen dør

Så er ugen gået - i hovedtræk er den gået, som jeg havde regnet med. Desværre er forkølelse og småsygdom meldt sin ankomst her i præstegården - jeg ligger under dynen og har rigtig ondt af mig selv. Men jeg har faktisk mere ondt af de unge fra Ålborg, som jeg har brændt af i aften. Jeg skulle have talt hos dem om den brede og smalle vej, men med feber og skrøbelig stemme gik det vist ikke. Da jeg stod og havde plejehjemsgudstjeneste i Hirtshals tidligere i dag kunne jeg godt mærke, at det var en god beslutning.

Det var hyggeligt at have gudstjeneste dér. Jeg havde været med til at grave en klasseværelse ned om formiddagen, så jeg havde desværre en ordentlig bunke jord under mine sko. Sikke dog et svineri, jeg efterlod foran "alteret". Så efter gudstjenesten bad jeg om en kost, så jeg kunne feje op... sikke dog folk kiggede. Aldrig havde de set en præst stå og feje... "I kan da ikke sætte en præst til det!" sagde mange af beboerne, men de ansatte måtte så fortælle, at jeg selv havde bedt om det. "Ham kan jeg godt li´ den præst... "var der en, der blev ved med at sige. Kan man tale om billige point? Utroligt hvad en enkelt omgang fejning kan gøre.

Det er forår... det bliver et godt forår, hvor der sker en masse. Gud i vold!!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

hmmm... det mærkeligste er jo nok, at en præst - uden at sige hvorfor - er med til at grave et klasselokale ned... men he-he, det er da for fedt, at han gør!

Kim sagde ...

Kære anonym
Ja, jeg kan nok se, at det lyder lidt kryptisk, at en præst graver et klasseværelse ned... men det skyldes, at her i byen er der en meget kreativ billedkunstlærer... ja, gå ind og se på denne hjemmeside:
http://www.horne.dk/smartcms/start2.php?page=bk_linjeuge0307