fredag, marts 23, 2007

Madam Terror

Jeg er netop blevet færdig med Jan Guillous bog Madam Terror og har lagt en boganmeldelse ud på min hjemmeside.
"Jeg har aldrig brudt mig om film om ubåde... jeg ved ikke hvorfor, men de er
bare for kedelige. Eneste undtagelse er filmatiseringen af Jules Vernes En
verdensomsejlninge under Havet... og i bunden - altså af min skala - finder vi
den tyske 2. Verdenskrigsfilm Das Boot, som virkelig formår at cementere min negative holdning til Ubådsfilm.
Men på trods af dette, så gik jeg i gang med en bog om en ubåd, nemlig Jan
Guillous Madam Terror. Selve plottet synes jeg lød spændende, og da han så også
citerer En verdensomsejling under havet som forord til bogen, så var stemningen
jo allerede lagt fra starten."


Læs mere ved at trykke her..... ellers: God weekend!

Ingen kommentarer: