tirsdag, maj 10, 2005

Arbejde med andre ting - begyndende pinsetanker

Jeg kan godt mærke, at jeg ikke længere har konfirmander, for der er godt nok en masse tid til "alt det sjove". Her i dag er jeg begyndt at skrive til bibelhæftet SPORET for juniorer. Det er faktisk rigtig spændende, men også svært at skulle lave en forklaring på 18-19 Paulusvers, så det ikke fylder mere end 900 anslag! Det er - skal jeg hilse og sige - ikke ret meget.
Og så er jeg netop gået i gang med at skrive prædiken til på søndag - pinsedag. Nu har jeg i de sidste to gudstjenester talt om mission og om at gå ud med evangeliet/sandheden, så kan jeg måske bruge Judas´ spørgsmål på søndag: "Hvordan kan det være, at du ikke vil åbenbare dig for verden, men kun for os?". Det er da et spørgsmål der er værd at holde en prædiken over - for er det ikke det, der rammer os alle på en eller anden måde.... hvorfor kan Gud ikke bare åbenbare sig, så ALLE kan komme til tro?!
Det er i hvert fald min indgangsvinkel lige nu.

Ingen kommentarer: