fredag, maj 13, 2005

Fredag er slikdag

Der er en del debat om Grosbøll - heldigvis er stemningen for at det er yderst mærkeligt, at han er kommet tilbage. Det er godt, at det er sådan - han skal heller ikke tilbage. Det er rigtigt, at der er gået for lang tid med (ser det ud til) ingen ting, men det er da åbenlyst for enhver: Han hører ikke hjemme som præst i folkekirken. Nå - men jeg har fri og jeg kan hverken gøre fra eller til. Hvad jeg mener i denne sag er jo fuldstændig ligemeget - han bliver fyret eller bliver ansat igen uden hensyntagen til hvad jeg mener.
Men det er da spændende at se dem, der stiller sig frem og forsvarer ham... så kan man da se hvilke præster, der er troende og hvilke der ikke er. Så på den måde, er det da godt med denne debat, som kan være med til at skille fårene fra bukkene (for at blive i en bibelsk terminologi).
De bedste latter, jeg nogensinde har mødt - og den, der glædte mig mest var, da jeg præsenterede mig over på vores ungdomsskole med at jeg var en præst og jeg troede på Gud. Dér grinede de... hvor var det dog godt! For det viser jo det latterlige, som det er, at naturligvis er præsten da troende... at sige det er latterligt, for sådan bør det være.
Nå... som sagt har jeg fridag i dag. Så det er igen weekend - endda en weekend med pinse. Vi har haft en rigtig slapperdag, hvor vi ikke har lavet det store. Vi har været inde i Hjørring og kigget lidt på butikker, slappet af ude i haven og været en tur ved stranden. Men vejret har også været til rigtig at slappe af.

Vi overvejer lidt at snuppe vores telt og lægge os ud i Tornby Klitplantage i nat, men jeg ved ikke om det bliver til noget, for det er jo også lidt bøvlet at pakke teltet sammen igen efter brug. Men lad os se om det bliver til noget, for det kunne da være rigtig hyggeligt.

I går fik jeg plantet en masse af vores planter om - der var en af dem, hvor der faktisk ikke var jord i urtepotten - der var en smule tørt et eller andet ubestemmeligt, men ellers var resten bare rødder. Utroligt! Men nu har de fået ny jord og større urtepotter de forskellige. Og så begyndte jeg i sidste uge et eksperiment med tomatplanter - så jeg har 7 små spirer stående i mit kontorvindue - det skal nok blive spændende om jeg kan få tomater ud af dem.

Jeg vil smutter for nu.... pas godt på jer selv! Nå ja, emnet for min dagbog... om fredagen har købmandsbutikken i Åbyen billig slik - 5.95 for 100 gram slik. Så vi har købt en ordentlig masse til weekenden!

Ingen kommentarer: