onsdag, maj 04, 2005

Frihedsonsdagen

Så er det i dag 60 år siden at Danmark blev befriet fra tyskerne - det er værd at fejre og det bliver det også med et brag af en gudstjeneste i aften i Horne Kirke - alle sejl er sat!

Jeg blev færdig med prædikenen i går kl. 20.00 - men så havde jeg også brugt det meste af en arbejdsdag på det. Træls og latterligt at bruge så lang tid på det, men den skulle bare være god, så der skulle lægges alle kræfter i den. Jeg havde godt nok en bærende idé, som også viste sig at holde, men det var svært at få det formuleret rigtigt. Men det lykkedes altså.
Det lykkedes også at lave et sangark til kirken og ungdomsskolen, hvor vi går hen med fakler og synger om et bål efter gudstjenesten. Vi (Judith og jeg) lavede 150 sangark - Judith hjalp med at få det kopieret ordentligt, da sangarket består af 2 A4-ark, der skal lægges ind i hinanden og det kunne jg ikke lige gennemskue så hurtigt som hun, hvordan de skulle lægges, så teksten passer sammen.
Jeg var så nede ved den lokale bogtrykker og fik ham til at folde dem og lægge dem sammen, fpr jeg gad ærligt talt ikke sidde og folde 300 ark og lægge dem sammen til et hæfte - det er for latterligt.
Så skal jeg ellers i gang med at lave prædikenen til Kristi Himmelfarts dag, som jo er i morgen. Men jeg håber også - ja, jeg satser stærkt på at jeg også kan få vasket gulv forskellige steder i huset. Vi får besøg fra Århus i morgen, så det bliver godt.

Ingen kommentarer: