torsdag, maj 26, 2005

Tanker efter en gudstjeneste

Det tog lidt over en time med skriftemålsgudstjeneste m. altergang. Det var en dejlig oplevelse. Det var min anden af slagsen og jeg har det stadigvæk mærkeligt ved at være den, der går rundt og siger "Så tilsiger jeg dig og dig dine synders nådige forladelse i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn". Det er rigtig mærkelig og indtil videre føler jeg mig lidt akavet i situationen - men jeg tror nok, at folk opfatter mig som sikker i situationen. Og jeg er da også rolig og ikke nervøs - men det er stadigvæk noget nyt. Selv om jeg da har været til skriftemål rigtig mange gange, men da var det mig, der var den, der knælede.
Jeg synes det er træls, at det ikke var en anden præst med, så jeg kunne høre ordene selv over mig, men det må være en anden gang.
Nu skal jeg have lavet lidt på min prædiken - jeg bliver ikke færdig i aften også fordi jeg gerne vil hygge lidt med Judith ude i vores dejlige udestue. Jeg vil prædike om troens vigtighed og komme lidt ind på hvad tro er og hvordan jeg kommer til at tro. Det er et vanvittig svært emne, men jeg vil forsøge mig frem. Gud i vold.

Ingen kommentarer: