tirsdag, maj 31, 2005

Kan en prædiken skrives om tirsdagen?

Ja, det er det store spørgsmål i dag - for hvor kunne jeg godt tænke mig at få skrevet min prædiken i dag. Jeg har gjort mig lidt tanker om hvad den skal handle om og tror også, at den kan bære igennem.
Tankerne er, at det skal være nummer to prædiken i en serie om tro. Første var i søndags, hvor spørgsmålet lød: Hvordan komme til tro? Anden del skal så handle om at prioritere troen. Den første tekst var om den rige mand og Lazarus, men hvorfor endte den rige mand i dødsriget. Det var neturligvis også, at han ikke havde øje for sit medmenneske, men at han ikke havde det må vel også skyldes, at han ikke havde troen - eller hvad?! Og hvorfor troede han ikke - han havde måske for travlt med en masse mulige ting. Der var en masse andet, der trak opmærksomhed og tiden til sig. Ligesom teksten på søndag, hvor folk er inviteret til festmiddag, men ingen har tid til at komme med... det har en masse andet, de skal nå. Og så går invitationen videre til andre.
Det er i hvert fald de tanker jeg har nu... lad os se om de kan bære og også om den bliver skrevet i dag.

Ingen kommentarer: