lørdag, januar 03, 2009

Flagafbrænding i Danmark

Jeg læser lige på Politikkens hjemmeside (se her)at der ved en anti-israelsk demonstration blev brændt et israelsk og et amerikansk flag. Det kan jeg mærke betyder et eller andet for mig... ikke fordi jeg som sådan har noget imod flagafbrænding (man risikerer vel en dom på 2 års fængsel), men fordi det giver mig associationer til Mellemøsten, hvor sådan noget vel nærmest hører til dagsordenen - eller efter en fest, hvor vi andre fyrer fyrværkeri af. Men det hører altså ikke hjemme her i Danmark, at ytre sig på den måde. For hvad bliver det næste, der bliver ført ind af fremmed og måske endda voldelig måder at udtrykke sig på?! Det er simpelthen ikke i orden - så fatter de ikke, at de rent faktisk er flyttet til et andet land, hvor noget sådant ikke høre hjemme. Det er jo virkelig vand på DFs mølle det her - hvor er det træls, at sådan noget sker! Shame on you!!

Ingen kommentarer: